سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریموت کرکره برقی و نحوه ست کردن آن

کرکره برقی یکی از نمونه های پرکاربرد درب های اتوماتیک محسوب می شود که اغلب در درب ساختمان های مسکونی،  فروشگاه ها و پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل اینکه از راه دور کنترل می شوند دارای ریموت می باشند.

ریموت کرکره برقی دارای انواع مختلفی است که قابلیت کنترل کرکره برقی از فواصل دور را برای فرد امکان پذیر می سازد. در این مقاله قصد داریم به ریموت کرکره برقی و نحوه ست کردن آن بپردازیم.

ریموت کرکره برقی چیست؟

یکی از تفاوت های مهم کرکره برقی و کرکره دستی وجود قطعه ای به نام موتور است که توسط آن کرکره به طور اتوماتیک باز و بسته می شود. موتور یکی از قطعات اصلی در ساختار کرکره برقی می باشد که در انواع مختلفی شامل موتور توبلار، ساید و سنترال وجود دارد. با استفاده از ریموت کنترل امکان باز و بسته شدن کرکره برقی از فواصل دور بدون صرف انرژی اضافه، توسط یک دکمه امکان پذیر می باشد.

ساختار آن به این صورت است که روی موتور و در کنار درب کرکره برقی یک رسیور یا دریافت کننده نصب شده است. رسیور میان درب و ریموت ارتباط برقرار کرده و فرمان های صادر شده را از ریموت دریافت می کند.

برای اطلاع از نصب انواع کرکره برقی به سایت ما سر بزنید. تیم متخصص آراکس با کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

انواع ریموت کرکره برقی

 ریموت کنترل از لحاظ نوع فرکانس به 3 دسته 315، 433 و 868 مگاهرتز و از لحاظ کددهی به 4 نوع کد فیکس(Fix Code)، کد لرنینگ(Code Learner) و مدل هاپینگ(Hoping Code) و بلوتوثی تقسیم می شوند.

ریموت کد فیکس

در ریموت کد فیکس برای شناسایی ریموت به رسیور بایستی تعدادی دیپ سوئیچ در موقعیتی خاص قرار بگیرند. همچنین تعدادی جامپر در برد الکترونیکی ریموت نیز در نظر گرفته شود. جامپر داخل ریموت وظیفه دیپ سوئیچ رسیور را برعهده می گیرد. در ریموت های کد فیکس کددهی به صورت سخت افزاری انجام می شود.

معایب کد فیکس
  • تنظیم وضعیت جامپر روی ریموت با استفاده از لحیم کاری صورت می گیرد که کاری دشوار است.
  • به علت محدودیت وضعیت جامپرها این نوع از امنیت بسیار پایینی برخوردار بوده و کپی کردن آن بسیار راحت است.
  • با گم شدن ریموت باید دیپ سوئیچ رسیور تعویض شود.

ریموت کد لرنینگ

ریموت کد لرنینگ یکی دیگر از روش های ست کردن ریموت کرکره برقی و درب پارکینگ است که در این نوع، کددهی به صورت مستقیم و نرم افزاری صورت می گیرد.

برای ست شدن ابتدا درب رسیور ریموت را باز کرده و کلید شناسایی کنترل با نام هایLearn  یا Code را برای چند ثانیه نگه داشته تا چراغ LED داخل رسیور روشن شود. سپس دکمه روی ریموت را، 2 ثانیه فشار داده تا چراغ LED شروع به چشمک زدن بکند. بدین ترتیب عملیات کددهی با موفقیت انجام شده است.

مدل کد لرنینگ از امنیت بالاتری نسبت به مدل کد فیکس برخوردار است. همچنین برای شناساندن ریموت به رسیور نیازی به لحیم کاری نمی باشد.

معایب کد لرنینگ
  • امنیت کد لرنینگ نسبت به مدل هاپینگ پایین تر است.
  • با وجود اینکه کد شناسایی بین ریموت و رسیور نرم افزاری است اما باز هم محدودیت هایی وجود دارد.

ریموت هاپینگ

ریموت هاپینگ یکی دیگر از انواع ریموت ها می باشد که امنیت بالاتری نسبت به مدل کد فیکس و کد لرنینگ دارد و ارتباط بین ریموت و رسیور بر اساس یک کد ارتباطی برقرار می شود.

کد ارتباطی ریموت و رسیور ثابت نبوده و در هر ارتباط یک کد جدید استفاده می شود. در این نوع ریموت به علت وجود 16 بیلیون حالت کددهی کپی برداری غیرممکن است.

ریموت بلوتوثی

ریموت بلوتوثی یکی دیگر از انواع ریموت کرکره برقی است که به علت امنیت پایین در صنعت درب اتوماتیک کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این ریموت برای ست شدن نیازی به رسیور اصلی ندارند. ست کردن ریموت با موتور باید ریموت خام و ریموتی که از پیش کددهی شده است را به هم نزدیک کرده تا مچ شوند.

حذف ریموت کرکره برقی

زمانی که ریموت گم می شود، برای جلوگیری از خطرات سرقت و استفاده نادرست، باید کد ریموت کنترل را با حذف و پاک کنید. اگر ریموت به صورت کد لرنینگ تنظیم شده، باید کلید Code یا Learn را به مدت 10 ثانیه نگه داشته و پس از 10 ثانیه، تمام ریموت های ست شده با برد کنترل حذف خواهند شد.

بهترین برندهای ریموت کرکره برقی

برخی از بهترین برند های ریموت کرکره برقی موجود در بازار عبارتند از:

ریموت بتا

ریموت بتا یکی از برندهای شناخته شده در تولید ریموت‌ های درب اتوماتیک است که سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. این ریموت قابلیت کار با دو نوع لرنینگ و هاپینگ را دارد.

ریموت سیماران

ریموت سیماران یکی دیگر از پرفروش‌ترین برند های ریموت های کرکره برقی در ایران است که در مدل‌های مختلف با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید و عرضه می‌شود.

ریموت کمونلو

ریموت کرکره برقی ایتالیایی کمونلو دارای دو کانال برای کنترل از فواصل دور است و در فضای باز دامنه آن تا 100 متر هم می‌رسد.

ریموت النا

ریموت کرکره برقی النا برای باز و بسته کردن درب اماکن مانند پارکینگ از فواصل دور و به صورت بی سیم را امکان پذیر می سازد.

تفاوت ریموت اصل و غیر اصل

ریموت های اصل و فابریک همیشه بهترین گزینه ها هستند اما اگر گاهی اوقات به هر دلیلی مجبور به استفاده از ریموت های غیر فابریک شدید و تفاوت بین آن ها را نمیدانستید به 3 فاکتور مهم توجه کنید:

کیفیت

قطعا کیفیت ریموت درب اتوماتیک اصل بالاتر از ریموت های غیر اورجینال می باشد. ریموت اصل بهترین گزینه برای انتخاب می باشد زیرا دارای گارانتی و تضمین می باشد.

سفارشات متفرقه

ریموت های غیر اورجینال از موتور جدا ساخته می شوند و سپس توسط شرکت های مختلف تولید می شوند.

قیمت

ریموت های اصل معمولا گران تر از ریموت های غیر اصل هستند. اما قیمت پایین این ریموت ها باعث می شود برخی افراد استفاده از آن ها را به مدل های اصلی ترجیح دهند.

در این مقاله انواع ریموت و برترین برندهای کرکره برقی را معرفی نمودیم تا در هنگام خرید ریموت دچار سردرگمی نشوید.