سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی مشکلات رایج در کرکره برقی و نحوه رفع آن

کرکره برقی یکی از پرکاربردترین درب ­های اماکن محسوب می شود که نقش اساسی در امنیت محیط دارد و در مکان های مختلفی مانند ساختمان های مسکونی،کارخانه ­ها، شرکت ­ها، مراکز تجاری، فروشگاه ها و... مورد استفاده قرار می­ گیرند.

در حالی که کرکره برقی مزایای زیادی را ارائه می دهد، اما به علت ساختار مکانیکی ممکن است عملکرد آن با اختلال مواجه شود و مشکلاتی به وجود آید.

گاهی اوقات برخی از مشکلات به راحتی توسط شما بدون نیاز به متخصص و تعمیرکار حل می شود. اما در بسیاری از مواقع رفع ایرادات فنی امری تخصصی بوده و باید از تعمیرکارانی در حوزه کرکره برقی درخواست کمک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تعمیر کرکره برقی اینجا کلیک کنید

باز و بسته نشدن کرکره برقی

رایج ترین مشکل کرکره برقی عدم باز و بسته شدن صحیح درب می باشد که می تواند دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل شده باشد:

وجود اشکال در اتصالات برق

وجود مشکل و اختلال در اتصالات برق سبب باز و بسته نشدن کرکره برقی می شود. برای رفع این مشکل اتصالات برق را بررسی کنید به احتمال زیاد برخی از اتصالات شل یا قطع شده است.

خراب بودن ریموت کرکره برقی

اگر اختلالی در اتصالات برق نباشد، احتمالا مشکلی در ریموت کنترل وجود دارد. ممکن است ریموت کرکره برقی مشکل داشته باشد یا باتری آن رو به اتمام باشد. احتمالا با تعویض باتری، درب کرکره برقی به راحتی بالا و پایین برود.

خراب بودن موتور کرکره برقی

پس از بررسی اتصال برق و ریموت کرکره برقی در صورت عدم رفع مشکل، امکان خرابی قطعه ای حساس به نام موتور وجود دارد. برای رفع این مشکل بهتر است از تعمیرکار حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک گرفته شده و توصیه می شود فرد به تنهایی موتور را بررسی و تعمیر نکند.

خراب بودن بازویی کرکره برقی

یکی دیگر از علل باز و بسته نشدن کرکره برقی خراب شدن بازویی است که باید توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعویض شود.

گرم شدن بیش از حد موتور

خرابی یا گرم شدن بیش از حد موتور از مشکلات رایجی است که می تواند باعث از کار افتادن کرکره برقی شود. در صورت استفاده زیاد از درب در مدت زمان کوتاه ممکن است موتور گرم شود. گاهی اوقات مشکل موقتی است و کرکره برقی پس از چند دقیقه خنک شدن دوباره شروع به کار می کند. در صورتی که مشکل رفع نشد موتور شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

خرابی تیغه کرکره برقی

ممکن است ساختار درب بدون اینکه متوجه شوید آسیب دیده باشد. ضربه یا فرورفتگی ممکن است باعث ایجاد مشکل در حرکت شوند. در صورت بروز آسیب جدی به کمک یک متخصص حرفه ای نیاز خواهید داشت.

تداخل کد

بسیاری از کرکره های برقی مبتنی بر کد هستند. بنابراین، این امکان وجود دارد که همسایه شما اخیراً کرکره برقی مشابهی را نصب کرده و همان کد شما را انتخاب کرده باشد. در این صورت کرکره برقی شما ممکن است به طور کامل کار نکند. برای رفع این مشکل باید با کارشناسان حرفه ای تماس بگیرید.

نیمه باز و بسته شدن کرکره برقی

نیمه باز و بسته شدن کرکره برقی بیشتر در کرکره ی مغازه ها و پارکینگ ها رخ می دهد که دلایل مختلفی دارد. کرکره های برقی بر اساس حسگرهایی کار می کنند. زمانی که این حسگرها کثیف یا به درستی نصب نشده باشند، این مشکل رخ می دهد. بنابراین، سعی کنید حسگر را تمیز کرده و بررسی کنید در جای درست و تراز قرار گرفته است.

گیر کردن کرکره برقی در هنگام حرکت

اگر درب کرکره برقی گیر کرده یا دارای حرکتی ناهموار و آهسته است و نیاز به نیروی دستی اضافی برای باز و بسته کردن دارد، ممکن است نیاز به روغن کاری داشته باشد. در حال حاضر انواع مختلفی از روان کننده ها در بازار موجود است. محبوب ترین آن هاWD-40است.

حرکت آهسته یا سریع کرکره برقی

در صورتی که کرکره برقی خیلی آهسته و کند حرکت کرده، ممکن است ایرادی در فنر وجود داشته باشد. در حالی که چندین دلیل دیگر وجود دارد که بر سرعت درب های کرکره ای تأثیر می گذارد اما اغلب مشکل از فنر است. در آن سوی دیگر اگر درب خیلی سریع حرکت می کند، ممکن است به دلیل پارگی و قطع شدن فنر باشد.

بالا نرفتن کرکره برقی

پس از بررسی سلامت موتور در صورتی که کرکره برقی بسته شده و دیگر بالا نیاید مشکل از قطعه ای به نام پیچ فنر می باشد که برای رفع این مشکل حتما از تعمیرکار حرفه ای درخواست کمک کنید.

پایین نیامدن کرکره برقی

دو علت مهم در پایین نیامدن یا به اصطلاح باز ماندن کرکره برقی وجود دارد. یکی از علل بسیار مهم پایین نیامدن کرکره برقی اختلال در اتصالات و سیم های برق می باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. اما در برخی مواقع ممکن است چشمی کرکره برقی یا فتوسل خراب یا قطع شده باشد. مطمئن شوید که مانعی جلوی چشمی نباشد. همچنین از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. 

سر و صدای زیاد در کرکره برقی

یکی دیگر از مشکلاتی که در کرکره برقی وجود دارد سر و صدای زیاد آن در هنگام باز و بسته شدن است. دلایل زیادی باعث بروز این مشکل می شود از جمله: وجود مشکل در ریل کرکره برقی، صفحه پلیت کرکره برقی و آهن کشی کرکره برقی. بهتر است با یک متخصص برای بررسی و عیب یابی این مشکل مشورت شود. البته گاهی با روغن کاری بخش ‌های مختلف، سر و صدا قطع می‌شود.

اگر کرکره برقی محل مورد نظر شما دچار مشکل شده، ممکن است به یکی از دلایل ذکر شده در بالا باشد. اما اگر راهکارهای بالا کارساز نبود و در کارکرد کرکره های خود با مشکل مواجه شدید برای تعمیر کرکره برقی با کارشناسان مجموعه آراکس تماس حاصل کنید. متخصصین این شرکت افراد آموزش دیده و متخصص در زمینه نصب، تعمیر و نگهداری می باشند.