سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاذبه های گردشگری در ترکیه- قسمت دوم

ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان است. جاذبه های توریستی در ترکیه برای افرادی با علایق مختلف بسیار است. ترکیه با خط ساحلی خیره کننده، دهکده های عجیب و غریب و میراث فرهنگی بی نظیری آراسته شده است. با وجود بسیاری از مقاصد شگفت‌انگیز، ما در این مقاله تعدادی از جاذبه های گردشگری جذاب در ترکیه را برای شما گردآوری کردیم. با ما همراه باشید.

تئاتر آسپندوس

تئاتر آسپندوس که یکی از بهترین تئاترهای باستانی حفظ شده ی دوران باستان است در جنوب شهر آنتالیا قرار دارد. این تئاتر با 15000 صندلی به‌ عنوان بهترین نمونه بازمانده از یک تئاتر کلاسیک در جهان پا برجاست.

امروز، این تئاتر میزبان جشنواره سالانه اپرا و باله آسپندوس است.تئاتر آسپندوس توانسته تا به امروز بدون از دست دادن تقریباً هیچ یک از ویژگی های اصلی خود باقی بماند.

ساحل پاترا

پاتارا یکی از سواحل باشکوه ترکیه است که به خاطر خط ساحلی طولانی اش معروف است. پاترا در ساحل جنوب شرقی فتحیه واقع شده است و به دلیل فضای زیادی که دارد مورد علاقه گردشگران است؛ حتی در تعطیلات شلوغ تابستان، باز هم جذب جمعیت نخواهید شد و می توانید یک نقطه آرام و دور از جمعیت پیدا کنید.

ساحل پاتارا همچنین محل پرورش لاک پشت های در حال انقراض است.

اولودنیز

اولودنیز معروف ترین ساحل ترکیه است که در منطقه‌ی فتحیه‌ی استان موغله قرار گرفته است.این ساحل منحصر به‌ فرد جنگلی سرسبز را با آب‌های سبز آبی زیبا ترکیب می‌کند. این ساحل به خاطر سایه‌ های فیروزه‌ای خود معروف است و یکی از سواحل مدیترانه‌ای است که بیشترین عکس‌برداری را دارد.

اولودنیز همچنین به دلیل مناظر پانورامای منحصربه فردش به عنوان یکی از بهترین مکان های جهان برای پاراگلایدر در نظر گرفته می شود. اولودنیز با توجه به آب‌های شفاف و غارهای زیرآبی و جانوران غنی خود، فرصت‌های غواصی را نیز فراهم می کند.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی که در شهر استانبول قرار دارد یکی از باشکوه ترین مساجد کشور ترکیه می باشد. مسجد آبی نه تنها به دلیل 6 مناره، بلکه به دلیل تزئینات و نورپردازی داخلی، جایگاه منحصر به فردی دارد.

اِفِسوس<\/h2>

افسوس یک شهر بندری باستانی بود که خرابه های آن در ترکیه امروزی به خوبی حفظ شده است. این شهر زمانی مهم ترین شهر یونان و مهم ترین مرکز تجاری در منطقه مدیترانه به حساب می آمد.

 گردشگران در افسوس می توانند معماری کلاسیک یونان را تا حمله به امپراتوری روم و گسترش مسیحیت تماشا کنند. امروزه افسوس در ساحل غربی ترکیه، در 80 کیلومتری جنوب ازمیر است.

پرگامون

پرگامون یک مکان باستان‌شناسی معروف در ترکیه است که در زمان سلسله آتالید پس از مرگ اسکندر مقدونی توسعه یافت. بقایای معبد پرگاموم که زمانی یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های جهان باستان بود در حال حاضر مکان های باستان شناسی مهمی در ترکیه هستند. پرگامون توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی نیز ثبت شده است.

اگر قصد اقامت در ترکیهدارید با مراجعه به سایت ما می توانید شرایط، مدارک و هزینه اقامت را در سایت ما ببینید.

آنی

آنی شهری باستانی در جاده ابریشم است که هم مرز با ارمنستان است. این شهر بیش از 1600 سال پیش تأسیس شد اما دیگر مسکونی نیست. آنی به دلیل زلزله، حملات مغول و مسائل راه تجارت ویران شد.

خرابه های بسیاری در محوطه باستانی باقی مانده است که دو مورد از برجسته ترین آنها عبارتند از کلیسای سنت گرگوری و کلیسای رستگار.

سفران بولو

سفران بولوشهری در استان کارابوک در منطقه دریای سیاه ترکیه است. سافران بولو که در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، زمانی یک مسیر تجاری بوده است. این شهر حفاظت شده از عمارت های چوبی بازسازی شده تشکیل شده است که قبلاً خانه تاجران ثروتمند بوده است.

 سفران بولو همچنین به خاطر شیرینی‌های سنتی و صنایع دستی‌اش معروف است و مغازه‌های زیبای زیادی وجود دارد که می‌توانید سوغاتی‌های بی‌نظیری را در آنجا تهیه کنید.

ترکیه مقصد عالی برای گشت و گذار و گردشگری است. اکنون که باورنکردنی ترین جاذبه های توریستی ترکیه را شناختید در سفر به ترکیه به یاد داشته باشید که در میان خرابه‌های باستانی قدم بزنید،حواس خود را با مناظر طبیعی مجذوب کنید، از غذاهای لذیذ محلی از گرمای سواحل لذت ببرید.