همه چیز درباره کرکره برقی رنگی

کرکره برقی یکی از محصولات پرمصرف و پرکاربرد است که از تعداد زیادی نوار افقی به هم متصل شده تشکیل شده و در درب های ورودی ساختمان، پارکینگ ها، درب مغازه و فروشگاه ها و... استفاده می شود. با افزایش استفاده از کرکره برقی امکان جدیدی برای تیغه های کرکره برقی به وجود آمده تا بتوان آن را با نمای ساختمان همخوانی داد و رنگ متناسب با آن را انتخاب کرد.

 در معماری مدرن صنعتی و تجاری، کرکره های برقی رنگی به طور فزاینده ای به عنوان عناصر کلیدی طراحی مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ کرکره‌ برقی می‌تواند زیبایی کل خانه یا ساختمان شما را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین یک انتخاب درست اهمیت بسیاری زیادی دارد. انتخاب رنگ مناسب جذابیت بصری ساختمان را افزایش می دهد و آن را متمایز می کند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کرکره برقی رنگی بپردازیم.

رنگ کرکره برقی
بهتر است برای رنگ کردن کرکره برقی از رنگ های پودری و مایع استفاده شود. رنگ های پودری از استحکام و دوام بالایی در برابر نور خورشید برخوردار اند، آلودگی کمتری دارند و منجر به ثبات رنگ تیغه می شوند. همچنین با وجود قابلیت لعابی، این رنگ در برابر شرایط جوی و محیطی خورده نمی شود.
کرکره برقی با رنگ پودری در دو سیستم رنگ آمیزی می شود:
· پخت کوره ای کرکره برقی با رنگ الکترواستاتیک به صورت اسپری شده با قابلیت رنگ آمیزی 30 تن پروفیل در روز.
· رنگ آمیزی دکورال با طرح های خام و متنوع طرح سنگ، چوب، راش و… با قابلیت 4 تن پروفیل در روز.
کرکره برقی در طیف وسیعی از رنگ های استاندارد در بازار موجود هستند. در صورتی که دوست ندارید کرکره شما یک رنگ باشد می توانید دو رنگ مختلف را ترکیب کنید.
یکی از پرفروش ترین و رایج ترین رنگ ها در کرکره برقی رنگ سفید یا traffic white است. کد رال رنگ آن 9016 می باشد. یکی از مزایای رنگ سفید فروش بالای آن است و این امر باعث می شود که تیغه های سفید رنگ کرکره همیشه در دسترس باشد و در صورت نیاز به خرید این محصول منتظر تولید آن نباشید.

 

بعد از تیغه سفید رنگ، رنگ کرم پرفروش ترین رنگ کرکره برقی به شمار می آید که در نمای ساختمان های رومی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ‌ های دیگری مانند رنگ قهوه ‌ای، خاکستری، نقره ای و... نیز در کرکره برقی کاربرد دارد.
بهترین رنگ کرکره برقی
رنگ الکترواستاتیک یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ ها از نظر کیفیت و زیبایی برای کرکره برقی می باشد که در مصارف صنعتی مانند بدنه ی هواپیما و خودرو یا لوازم آشپزخانه مانند ماشین لباسشویی، یخچال و... نیز استفاده می شود.

 

رنگ الکترواستاتیک همانطور که از نامشان پیداست دارای بار مغناطیسی می باشند. این رنگ ها جایگزین مناسبی برای رنگ های مایع هستند.
مراحل رنگ آمیزی کرکره برقی
  • در ابتدا رنگ به صورت پودری و رسانا با فشار بالا توسط تفنگ های مخصوصی بر روی تیغه اسپری می شود.
  • با اعمال بار مغناطیسی با شتاب بالا بین ذرات رنگ و تیغه کرکره برقی نوعی پیوند یونی ایجاد می شود.
  • در آخر تیغه رنگ شده را در حرارت 200 درجه سانتی گراد در کوره قرار می دهند تا کاملا پخته شود تا رنگ به خوبی بر روی تیغه بچسبد و عمر طولانی داشته باشد.
ویژگی های رنگ الکترواستایک در کرکره برقی
رنگ الکترواستاتیک نسبت به رنگ های معمولی از محبوبیت بیشتری برخوردارند که دلایل آن عبارتند از:
· مقاومت بالای رنگ: عملکرد و دوام رنگ های الکترواستاتیک از هر نوع پوشش رنگ دیگری بهتر است. این رنگ مقاومت و دوام بالایی در برابر آلودگی های شیمیایی و عوامل محیطی نسبت به رنگ های معمولی دارند.
·ضخامت لایه: برخلاف تصور غلط عموم که هر چه ضخامت لایه رنگ بیشتر باشد کیفیت بهتر و دوام بیشتری دارد رنگ های الکتروستاتیک دارای ضخامت یکسان و استاندار و در عین حال کیفیت بالاتری هستند.
·ضدخش بودن رنگ: رنگ های معمولی چون بر پایه حلال اند بعد از گذشت زمان دچار پوسیدگی و خراش می شوند اما رنگ های الکترواستاتیک دوام بالاتری دارند.
·تنوع زیاد: رنگ های الکترواستاتیک دارای طیف گسترده ای از رنگ ها می باشند و می توان رنگ مورد نظر را متناسب با نمای ساختمان و دیوار انتخاب کرد.
·حفظ محیط زیست: بر خلاف رنگ های عادی که ضایعات آن باعث آلودگی محیط زیست می شود؛ رنگ های الکترواستاتیک به محیط زیست آسیبی نمی رسانند.

طیف گسترده ای از کرکره های برقی در رنگ های متنوع موجود است که متناسب با نیاز و سبک ساختمان شما می باشد. مشاوره، بازدید، ساخت، طراحی، اجرا و نصب کرکره برقی با بهترین کیفیت توسط مجموعه مجرب آراکس انجام می شود. این مجموعه قبل از نصب، نیازهای فردی مشتریان خود را بررسی کرده و درب های کرکره ای را متناسب با نیاز و مکان موردنظر نصب می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نصب و قیمت کرکره برقی به سایت مامراجعه کنید.
دلایل رنگ آمیزی کرکره برقی
· برای تنوع و زیبا جلوه دادن نمای ساختمان
· در صورت کدر شدن به جای تعویض تیغه می توان آن را رنگ کرد
نکات مهم در رنگ آمیزی کرکره برقی
· قبل از رنگ آمیزی سطح تیغه را تمیز کنید: قبل از شروع فرآیند رنگ کردن، حتما سطح تیغه را به درستی تمیز کنید. در صورتی که سطح تیغه کثیف و دارای ذرات گرد و غبار یا آلودگی های شیمیایی باشد رنگ به خوبی بر روی سطح آن قرار نخواهد گرفت.
· از اسپری رنگ با کیفیت استفاده کنید: برای بهتر شدن نتیجه از اسپری با کیفیت استفاده کنید. استفاده از اسپری نامناسب ممکن است منجر به ترک خوردگی شود.
· 2 الی 3 بار تیغه خود را با رنگ بپوشانید: برای رنگ آمیزی تیغه های کرکره برقی بهتر است 2 یا 3 بار تیغه را رنگ کنید.
· از بازی با رنگ ها نترسید: برای داشتن حسی مدرن، از بازی کردن با رنگ ها نترسید. انتخاب یک رنگ متضاد مانند کرکره ‌های سیاه برای نمای تمام سفید، یا انتخاب دو رنگ مختلف برای ایجاد جذابیت در نمای ساختمان به شما کمک می کند.
همانطور که در بالا اشاره کردیم رنگ کرکره برقی تاثیر زیادی در زیبایی نمای ساختمان دارد و می تواند روی ذهن مخاطب و شخصی که وارد ساختمان می شود یا حتی به آن نگاه می کند تأثیر بگذارد. برای اطلاع از قیمت درب اتوماتیک اینجا کلیک کنید.